Το σχολείο μας δια του Διευθυντή του σχολείου, ως Προέδρος της διμελούς ομάδας δράσης για την πρόληψη και αντιμετώπιση φαινομένων ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού, θα συμμετάσχει στην επιμορφωτική ημερίδα με θέμα «Σύγχρονες προσεγγίσεις για την πρόληψη και την αντιμετώπιση φαινομένων ενδοσχολικής Βίας και Εκφοβισμού (Ε.ΒΙ.Ε), που θα διεξαχθεί την Πέμπτη 28 Νοεμβρίου 2024 και ώρες 10:00-14:00 στην αίθουσα «Ζακλίν ντε Ρομιγί» της Κεντρικής Υπηρεσίας του ΥΠΑΙΘΑ.
Η σχολική βία και ο σχολικός εκφοβισμός δεν είναι μεμονωμένα περιστατικά, αποκομμένα από την ευρύτερη κοινωνία. Είναι συμπτώματα βαθύτερων κοινωνικών προβλημάτων και δομικών ελλείψεων της ελληνικής κοινωνίας και του σχολείου. Τα φαινόμενα αυτά δεν είναι παρά η κορυφή του παγόβουνου αυτών των βαθύτερων προβλημάτων.
Συνεπώς, για να προληφθούν και να αντιμετωπισθούν, θα πρέπει να αναζητηθούν οι αιτίες που τα προκαλούν.
Ο σχολικός εκφοβισμός αποτελεί ένα ομαδικό φαινόμενο, εφόσον δεν αφορά μόνο στον/στους μαθητή/ές που εκφοβίζουν και σε εκείνον/ους που εκφοβίζονται, αλλά και σε όσους τυγχάνει να είναι παρόντες σε αυτά τα περιστατικά δηλαδή στους παρατηρητές, ή ακόμα και σε αυτούς που δεν είναι παρόντες, αλλά γνωρίζουν ότι συμβαίνουν αυτά τα επαναλαμβανόμενα
περιστατικά αρνητικών πράξεων, οι οποίοι μπορεί να είναι μαθητές, αλλά και ενήλικες.
Επισημαίνουμε ό,τι τα συστηματικά προγράμματα, οι αξιόπιστες δράσεις και οι καλές πρακτικές θα βοηθήσουν στην
πρόληψη, αποφυγή και αντιμετώπιση του φαινομένου του σχολικού εκφοβισμού και της θυματοποίησης (αναφορικά με τη συχνότηταεμφάνισης, την ένταση και τη διάρκεια), στην ενδυνάμωση των παιδιώνπου δέχονται βία να δημοσιοποιήσουν το πρόβλημά τους και ναζητήσουν βοήθεια, στην επανένταξη των παιδιών που άσκησαν βία στοσχολικό περιβάλλον με επίγνωση της συμπεριφοράς τους, στηναυτονομία των παιδιών για διαχείριση διαπροσωπικών συγκρούσεων
και επίλυσή τους, στην ποιοτική επικοινωνία και συνεργασία τηςσχολικής κοινότητας, στην αλλαγή στάσεων και αντιλήψεων τωνμαθητών/-τριών σε γνωστικό – συναισθηματικό – συμπεριφοριστικόεπίπεδο, στην υιοθέτηση πρακτικών σχολικής ένταξης καιενσωμάτωσης, καταπολέμησης του αποκλεισμού και των διακρίσεωνκαι σεβασμού της διαφορετικότητας.
Η σχολική μονάδα μπορεί και πρέπει να γίνει ένα πεδίο διαλόγου και διαχείρισης της όποιας μορφής βίας. Στόχος είναι η δημιουργία ενός σχολείου δημοκρατικού και υποστηρικτικού, που θα διαπνέεται από τις αρχές της συνεργασίας, του αλληλοσεβασμού, της αλληλεγγύης, της δικαιοσύνης και της αποδοχής της διαφορετικότητας, Ένα σχολείο, που
θα προσφέρει ισότιμες ευκαιρίες πρόσβασης στο μορφωτικό αγαθό σε όλους ανεξαρτήτως τους μαθητές/-τριες και η αρμονική συνύπαρξη όλων των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας θα είναι η πρωταρχική του επιδίωξη.
Περισσότερα για τον εκφοβισμό: https://5dim-gerak.att.sch.gr/?page_id=5328
Μετά την εκδήλωση.
Η Δνση ΠΕ Αν. Αττικής συμμετείχε ενεργά σε ημερίδα του ΥΠΑΙΘΑ με θεμα: “Σύγχρονες Προσεγγίσεις για την Πρόληψη και Αντιμετώπιση της Ενδοσχολικής Βίας” όπου παρουσιάστηκαν οι σύγχρονες προσεγγίσεις και πρωτοβουλίες για την καταπολέμηση του φαινομένου. Παρόντες στην κατάμεστη αίθουσα σύσσωμη η πολιτική ηγεσία των αρμόδιων Υπουργείων, Διευθυντές Εκπ/σης και Σχολείων, Σύμβουλοι Εκπαίδευσης, Επόπτες Εκπ/σης, Περιφερειακοί Δ/ντες, πρόεδροι του ΙΕΠ και Διόφαντος, εκπρόσωποι της Εισαγγελείας, Συνηγόρου του πολίτη, Αστυνομικής Διεύθυνσης.
📖 Στη σημερινή εποχή, η ενδοσχολική βία αποτελεί ένα κρίσιμο ζήτημα που απασχολεί όχι μόνο την εκπαιδευτική κοινότητα, αλλά και ολόκληρη την κοινωνία. Η πρόληψη και η αντιμετώπισή της απαιτούν συνεργασία, στρατηγική και τη συντονισμένη προσπάθεια όλων των εμπλεκόμενων φορέων.
-Ο Ρόλος της Συνεργασίας. Η αποτελεσματική διαχείριση της ενδοσχολικής βίας ξεκινά από τη συνεργασία μεταξύ βασικών πυλώνων της κοινωνίας:
1. Οικογένεια: Η διαπαιδαγώγηση και η καλλιέργεια αξιών από την πρώιμη παιδική ηλικία διαμορφώνουν τη βάση για τη συμπεριφορά των παιδιών. Οι γονείς πρέπει να συμμετέχουν ενεργά στη σχολική ζωή και να συνεργάζονται με τους εκπαιδευτικούς για την αντιμετώπιση προβλημάτων. Να μάθουν τα παιδιά τα δικαιώματά και τις υποχρεώσεις τους καθώς και τις συνέπειες που έχουν οι συμπεριφορές τους.
2. Διευθυντές Εκπαίδευσης και Διευθυντές Σχολείων: Καθοδηγούν την εκπαιδευτική κοινότητα, ενθαρρύνουν τη δημιουργία ασφαλών χώρων και εφαρμόζουν προγράμματα πρόληψης και αντιμετώπισης.
3. Σύμβουλοι Εκπαίδευσης και Εκπαιδευτικοί: Η εκπαίδευση πρέπει να βασίζεται σε στρατηγικές που καλλιεργούν την ενσυναίσθηση και τη συνεργασία. Οι εκπαιδευτικοί χρειάζονται συνεχή επιμόρφωση για να διαχειρίζονται με κατάλληλο τρόπο περιστατικά βίας. Οι Σύμβουλοι στο πλευρό της σχολικής κοινότητας.
4. Συνήγορος του Πολίτη και Δικαιοσύνη: Η υποστήριξη από θεσμικούς φορείς, όπως ο Συνήγορος του Παιδιού, διασφαλίζει τα δικαιώματα των μαθητών και ενισχύει την προστασία τους. Επιπλέον, η συνεργασία με την Εισαγγελία σε σοβαρές περιπτώσεις είναι ζωτικής σημασίας.
5. Υπουργεία: Το Υπουργείο Παιδείας, σε συνεργασία με τα Υπουργεία Δικαιοσύνης, του Πολίτη και της Υγείας, χρειάζεται να θεσπίζει πολιτικές, να εφαρμόζει προγράμματα και να παρέχει πόρους για την αντιμετώπιση του φαινομένου. #Σύγχρονες Προσεγγίσεις και Καλές Πρακτικές.Κατά την ημερίδα, συζητήθηκαν πρωτοβουλίες και προτάσεις απότο ΙΕΠ, όπως:
– Εισαγωγή προγραμμάτων κοινωνικής και συναισθηματικής αγωγής: Η καλλιέργεια δεξιοτήτων όπως η ενσυναίσθηση, η αυτορρύθμιση, και η επίλυση συγκρούσεων. Την θεσμοθέτηση μαθήματος σεξουλικης παιδείας.
– Ψυχολογική υποστήριξη: Διεύρυνση του ρόλου των σχολικών ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών. – Ψηφιακά εργαλεία παρακολούθησης: Τη χρήση εφαρμογών για την αναφορά περιστατικών βίας με ασφάλεια και ανωνυμία.
– Καμπάνιες ενημέρωσης: Ευαισθητοποίηση της κοινωνίας μέσω πολυμέσων για την πρόληψη της ενδοσχολικής βίας.
– Διαρκής επιμόρφωση των εκπαιδευτικών: Προγράμματα που τους προετοιμάζουν να αναγνωρίζουν και να παρεμβαίνουν αποτελεσματικά σε καταστάσεις βίας.
– Στο τέλος της ημερίδας μαθητές και μαθήτριες του Καλλιτεχνικού σχολείου Αθηνών παρουσίασε εξαιρετικά δρώμενα ευαισθητοποίησης σε κλίμα συγκίνησης.
Συγχαρητήρια σε όλες και όλους!!!
ΤοΜήνυμα
Η αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας δεν αποτελεί υπόθεση ενός μόνο φορέα. Είναι ευθύνη όλων μας. Με κοινή προσπάθεια, ευαισθησία και στρατηγική συνεργασία, μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα σχολικό περιβάλλον ασφαλές και φιλόξενο για όλα τα παιδιά.
Ας κάνουμε τη διαφορά, ξεκινώντας από το σήμερα! Μίλα και διεκδίκησε! Όχι στη σιωπή!