Σας ενημερώνουμε σχετικά με την μελέτη που διεξάγουμε έπειτα από την απόφαση του Δ/ντή του σχολείου και την έγκριση της Δνσης ΠΕ Αν.Αττικής, σε συνεργασία με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Α.Π.Θ. και την επιστημονικά υπεύθυνη κα Ρόθου Κυριακή, Επίκουρη Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής-Μαθησιακών Δυσκολιών του Τμήματος Προσχολικής Αγωγής & Εκπαίδευσης της Παιδαγωγικής Σχολής του ΑΠΘ με τίτλο: «Ανάπτυξη των δεξιοτήτων προφορικού λόγου κα ανάγνωσης παιδιών πρώτης σχολικής ηλικίας: μια διαχρονική μελέτη.» και θα προσκαλέσουμε τους γονείς μαθητών/τριών της Α τάξης να λάβουν μέρος με το έντυπο συγκατάθεσης που έλαβαν από τους μαθητές/τριες και με το οποίο θα ενημερωθούν πιο αναλυτικά.
Η συμμετοχή στη μελέτη είναι εθελοντική.
Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι να μελετήσει την ανάπτυξη των δεξιοτήτων προφορικού λόγου και της ανάγνωσης παιδιών πρώτης σχολικής ηλικίας, μέσω μιας διαχρονικής μελέτης, από την Α΄ τάξη έως και τη Β΄ τάξη.
Οι μαθητές θα συμμετάσχουν φθινόπωρο και άνοιξη από 2 φορές των 30′ στη διάρκεια των 2 εβδομάδων όπως και την επόμενη χρονιά (Β τάξη)
Η συμμετοχή κάθε μαθητή/τριας είναι εθελοντική και είναι ελεύθερη/ος να μην απαντήσει σε όσες ερωτήσεις δεν επιθυμεί, καθώς και να μην συμμετάσχει σε κάποιο έργο ή μέρος της μελέτης. Σε ανάλογη περίπτωση, δε θα υπάρξουν συνέπειες για την απόφαση αυτή και δε θα ζητηθεί από εσάς ή το παιδί σας να την αιτιολογήσετε.
Όλες οι απαντήσεις καταγράφονται με τρόπο που δεν επιτρέπει τη σύνδεση με την ταυτότητα των μαθητών (χρήση κωδικού αντί ονόματος) και η πληροφόρηση δεν κοινοποιείται στους εκπαιδευτικούς ή στη διεύθυνση του σχολείου. Όλα τα δεδομένα που συλλέγονται αποθηκεύονται ανώνυμα και είναι αυστηρώς εμπιστευτικά.
Οι πληροφορίες που θα συλλέξουμε θα είναι ανώνυμες και εμπιστευτικές και θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για ερευνητικούς σκοπούς. Δε θα είναι δυνατόν να ταυτοποιήσει κάποιος το παιδί σας με βάση τα δεδομένα που θα συλλεχθούν. Τα πρωτογενή δεδομένα που θα συλλεχθούν κατά την έρευνα θα καταστραφούν μετά το πέρας της εργασίας για την οποία συλλέγονται.
Οφέλη: Θα συμβεί κάτι ευεργετικό σε μένα; Παρά το ότι δεν υπάρχουν άμεσα οφέλη για τους/τις συμμετέχοντες/ουσες στην παρούσα έρευνα, εκτιμούμε ότι οι πληροφορίες που θα συλλέξουμε θα συμβάλουν στην καλύτερη κατανόηση του φαινομένου της ανάπτυξης της αναγνωστικής ικανότητας. Συνεπώς, επιτρέποντας το παιδί σας να συμμετάσχει στην έρευνα αυτή, συμβάλλετε στην διευκόλυνση διαμόρφωσης εκπαιδευτικών πολιτικών, στη βελτίωση της πρακτικής και την υποστήριξη του έργου της εκπαιδευτικής κοινότητας.